Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów
ul. Wolności 286
41-800 Zabrze
tel.: 32 373 33 04
e-mail: sekretariat_brk@um.zabrze.pl
e-mail: rzecznik_konsumenta@um.zabrze.pl
Biuro jest czynne:
Poniedziałki od godz. 7.30 – 17.30
Od wtorku do czwartku od godz. 7.30 – 15.30
Piątki od godz. 7.30 – 13.30
Rzecznik konsumentów wykonuje zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony praw konsumentów.
Podstawowym zadaniem rzecznika konsumentów jest pomoc i ochrona praw oraz interesów konsumentów w indywidualnych sporach z przedsiębiorcami, wynikających z zawartych umów konsumenckich.
Miejski Rzecznik Konsumentów zapewnia pomoc prawną wyłącznie konsumentom tj. osobom fizycznym dokonującym czynności prawnych niezwiązanych bezpośrednio z ich działalnością gospodarczą lub zawodową ( art. 22¹ Kodeksu cywilnego), zamieszkałym na terenie miasta Zabrze.
Mieszkańcy Zabrza mogą uzyskać pomoc prawną w sprawach konsumenckich:
• osobiście
• telefonicznie
• korespondencyjnie, za pośrednictwem poczty i poczty elektronicznej.
Do zakresu działania Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów należy w szczególności:
- zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów;
- występowanie do przedsiębiorców w sprawach o ochronę praw i interesów konsumentów;
- współdziałanie z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi.