P0040
Estetyka i bezpieczeństwo w szkołach SP 6 i SP 43
Zakup szafek na ubrania i przybory szkolne dla uczniów do szatni szkolnych Szkoły Podstawowej nr 43 oraz monitoring terenu wokół Szkoły Podstawowej nr 6.
Projekt złożony w ramach budżetu obywatelskiego „Zabrzański Budżet Obywatelski” — VII edycja (na rok 2021). Wniosek nr P0040.
Liczba głosów: 433.
Stan realizacji:
Założenie zadania budżetowego | etap zrealizowany |
Ogłoszenie konkursu na wyłonienie projektanta | etap zrealizowany |
Opracowanie projektu budowlanego wraz z pozwoleniem na budowę lub zgłoszeniem robót budowlanych | etap zrealizowany |
Ogłoszenie przetargu na wykonawcę | etap zrealizowany |
Rozpoczęcie robót | etap zrealizowany |
Zakończenie robót | etap zrealizowany |
Eksploatacja | etap zrealizowany |
Informacja o realizacji:
Odebrano przedmiot zadania i przekazano do eksploatacji.
Informacja wg stanu na 30 czerwca 2021 r.
Maksymalna wartość projektu w tej puli (kategorii):
310 000,00 zł
Wartość projektu wg wniosku:
235 005,00 zł
Wartość po weryfikacji:
240 000,00 zł
Faktyczny koszt projektu:
224 704,30 zł
Kategoria projektu:
⇒ edukacja;
⇒ sport;
⇒ przestrzeń publiczna
Nazwa dzielnicy:
Centrum Południe — dzielnica „duża”
Ulica, nr domu / skrzyżowanie ulic / ciąg ulic:
Buchenwaldczyków 25 / Klonowa 23
Informacje uściślające lokalizację:
Szkoła Podstawowa Nr 43 / Szkoła Podstawowa Nr 6
Numer działek ewidencyjnych:
–
Wydział / jednostka realizująca:
Wydział Inwestycji i Remontów
Symbol zadania budżetowego:
WI/WI/23/21
Zasięg oddziaływania projektu:
Bezpośrednie oddziaływanie projektu obejmuje społeczność Szkoły podstawowej nr 43 w szczególności dzieci i młodzież uczęszczające do tej szkoły. Pośrednio projekt będzie miał pozytywne oddziaływanie na szerszy krąg odbiorców poprzez zwiększenie estetyki przestrzeni szkolnej w obszarze szatni, wykształcenie u dzieci i młodzieży poczucia odpowiedzialności za ład i porządek w ich otoczeniu i kształtowanie pozytywnych wzorców w trosce o własność prywatną swoją i innych osób.
Projekt jest w głównej mierze ukierunkowany na bezpieczeństwo, co nie zawsze jest pojęciem tak oczywistym, jak należałoby je rozumieć, stąd wyjście naprzeciw temu zagadnieniu pod postacią nowoczesnego monitoringu.
Szacunkowo określona ilość osób korzystających z projektu po jego realizacji (beneficjentów):
Łącznie około 1.000 osób.
Opis zasad publicznej dostępności efektów realizacji projektu, określenie proponowanego dysponenta efektów realizacji projektu (a w sytuacji kiedy uzasadnione — opis przebiegu realizacji projektu):
Liczba osób bezpośrednio korzystających z efektów projektu opowiada szacunkowej liczbie uczniów uczęszczających do Szkoły Podstawowej nr 43. Projekt będzie oddziaływał pozytywnie także na szersze grono odbiorców, w tym w szczególności na rodziców tych dzieci, pozwalając na ograniczenie występowania nieprzewidywanych kosztów zakupu odzieży i materiałów szkolnych z uwagi na ograniczenie liczby liczby zagubionych, zniszczonych lub skradzionych rzeczy w szatniach.
Część poświęcona Szkole Podstawowej nr 6 jest trudna do oszacowania z powodu korzyści, które projekt wniesie do całej społeczności na terenie, której będzie realizowana. Niestety teren wokół szkoły nie jest w żaden sposób zabezpieczony, co w zdecydowany sposób wpływa na ogólny stan bezpieczeństwa.
Przewidywane cele do osiągnięcia:
Obecnie ogólnodostępne szatnie są nieestetyczne a nade wszystko nie pozwalają na skuteczne zapewnienie ochrony mienia uczniów. Zastąpienie metalowych klatek przypisanymi indywidualnie do ucznia szafkami pozwoli na wykształcenie u dzieci i młodzieży pozytywnych postaw w zakresie poszanowania własnej i cudzej własności, zwiększy estetykę korytarzy szkolnych i pozwoli na wyeliminowanie zachowań niepożądanych.
Na dzień dzisiejszy monitoring na terenie szkoły (budynku) jest zupełnie przestarzały technologicznie i służy bardziej jako straszak przed ewentualnymi rozbojami. Pragniemy zagwarantować poczucie bezpieczeństwa na miarę nowoczesnych rozwiązań, które daje nam dostępna obecnie technologia.
Treść oceny wniosku:
Uwagi formułowane podczas oceny zawarte są w pliku. Zobacz plik
Wniosek:
Zobacz wniosek