Składanie wniosków

23 maja 2024 roku zakończył się czas składania wniosków. Zarejestrowano 88 wnioski. Do każdej dzielnicy wpłynął co najmniej jeden wniosek.

Obecnie trwa ocena formalna i prawno – techniczna wniosków. Wyniki tej oceny poznamy do 7 sierpnia. Później będzie czas na złożenie odwołań od ewentualnego niedopuszczenia wniosku do głosowania. Ostateczną listę (z uwzględnieniem pozytywnie rozpatrzonych odwołań) poznamy 28 sierpnia. We wrześniu będzie miało miejsce głosowanie.

Wszystkim, którzy złożyli wniosek do XI edycji budżetu obywatelskiego dziękujemy.

1. Mieszkaniec może złożyć wniosek w następujący sposób:
– pobierając druk ze strony internetowej Urzędu Miejskiego w Zabrzu (https://www.miastozabrze.pl) i wypełniając właściwy formularz
– pobierając druk z punktu obsługi mieszkańców (będą dostępne od 22 kwietnia).

2. Tylko w przypadku składania projektu ogólnomiejskiego do wypełnionego formularza mieszkaniec powinien dołączyć listę poparcia z 50 podpisami.

3. Ewentualnie inne załączniki
(np. zgodę dyrektora miejskiej jednostki organizacyjnej jeśli projekt dotyczy obiektu (nieruchomości) lub zgodę dyrektora miejskiej jednostki organizacyjnej jeśli projekt dotyczy ruchomości — wtedy kiedy są one niezbędne). Zgoda dyrektora miejskiej jednostki organizacyjnej (tu Dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg (MZD)) nie jest potrzebna w przypadku projektów dotyczących dróg (działań związanych ruchem drogowym i jego organizacją czyli np. ich remontem, budową chodników lub miejsc postojowych wzdłuż dróg) w zarządzie MZD. Drogi wewnętrzne mogą znajdować się (w zależności od sytuacji) w zarządzie Wydziału Infrastruktury Komunalnej lub innych podmiotów (np. spółdzielni mieszkaniowych — w tym ostatnim przypadku nie możemy inwestować). Zgoda Dyrektora MZD jest potrzebna w przypadku składania propozycji umieszczenia na terenie w zarządzie MZD elementu nie związanego z ruchem drogowym lub jego organizacją.

4. Po podpisaniu wniosek wraz z załącznikiem (załącznikami) przekazuje się:

• listownie przesyłając go na adres Urzędu Miejskiego w Zabrzu:
Urząd Miejski w Zabrzu
ul. Powstańców Śląskich 5-7
41-800 Zabrze

• osobiście w Urzędzie Miejskim:
urna do składania dokumentów znajdująca się przy Punkcie Obsługi Klienta
Parter przy wejściu głównym do budynku Urzędu Miejskiego
ul. Powstańców Śląskich 5-7
41-800 Zabrze
czynne: poniedziałek 7.30 – 17.00
wtorek – piątek 7.30 – 15.30

• za pomocą Elektronicznej Skrzynki Podawczej Urzędu Miejskiego w Zabrzu na platformie ePUAP (jeśli jednak częścią wniosku są dokumenty papierowe, np. lista poparcia wg wzoru określonego w Załączniku Nr 3 do Regulaminu, powinny być one złożone w formie oryginału — jeśli zostały utworzone w formie papierowej, w takiej powinny być dostarczone. Zasada ta dotyczy wszystkich dokumentów zawierających podpisy: wniosku, listy poparcia, oświadczeń dyrektorów miejskich jednostek organizacyjnych.)

W przypadku przesyłania pocztą liczy się data stempla pocztowego. W przypadku składania osobistego należy to zrobić w czasie pracy punktu obsługi mieszkańców. W przypadku wysyłki poprzez ePUAP Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia (UPP) jest wystawiane automatycznie przez system ePUAP w momencie wpłynięcia dokumentu do elektronicznej skrzynki podawczej Urzędu, co musi mieć miejsce do końca ostatniego dnia składania wniosków.

Zasady budżetu obywatelskiego reguluje uchwała i regulamin.
W przypadku pytań prosimy o telefon pod numer 32 27 39 606 (poniedziałek – piątek godz. 8:15 – 16:15) lub e-mail: umz@um.zabrze.pl.

Dla Mieszkańców