DBAJ O POWIETRZE 2.0
Informujemy, że na terenie Centrum Handlowego M1 przy ul. Szkubacza 1 w Zabrzu zostanie uruchomiony Punkt Konsultacyjny w ramach realizowanego Projektu „DBAJ O POWIETRZE 2.0 – dofinansowanie wymiany źródeł ciepła w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych”.
Godziny otwarcia Punktu:
- Poniedziałek 9.00 – 13.00
- Czwartek 13.00 – 17.00
Wszystkie niezbędne informacje dot. Projektu również można uzyskać na stronie internetowej https://niskaemisja.pl/zabrze/
Lista osób zakwalifikowanych do udziału w Projekcie „DBAJ O POWIETRZE 2.0.– dofinansowanie wymiany źródeł ciepła w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa IV Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna, Działanie 4.6 Czyste Powietrze, Poddziałanie 4.6.1 Czyste Powietrze Konkurs.
Prezydent Miasta Zabrze ogłasza nabór wniosków o udzielenie dofinansowania w formie grantu na realizację przedsięwzięć niskoemisyjnych w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych, w ramach Projektu pn. „DBAJ O POWIETRZE 2.0 – dofinansowanie wymiany źródeł ciepła w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych” położonych na terenie Miasta Zabrze.
- Projekt finansowany będzie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego pod warunkiem uzyskania przez Miasto Zabrze dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020.
- Wnioski w formie deklaracji udziału w projekcie składać mogą osoby fizyczne będące właścicielami/współwłaścicielami budynków mieszkalnych jednorodzinnych położonych na terenie Miasta Zabrze.
- Dofinansowanie będzie można otrzymać na realizację przedsięwzięcia niskoemisyjnego, w ramach którego nastąpi wymiana urządzeń lub systemów grzewczych ogrzewających budynki lub urządzeń lub systemów podgrzewających ciepłą wodę użytkową w tych budynkach, które nie spełniają standardów niskoemisyjnych (tj. źródła ciepła na paliwa stałe klasy 3, 4 według normy PN-EN 303- 5:2012 oraz urządzenia bezklasowe).
- Dofinansowaniem objęta zostanie:
- wymiana źródeł ciepła na źródła spełniające standardy niskoemisyjne (zasilane gazem, węglem kamiennym, energią elektryczną, biomasą lub innymi odnawialnymi źródłami energii); urządzenia na paliwa stałe musza być wyposażone w automatyczny podajnik i nie mogą posiadać rusztu awaryjnego ani elementów umożliwiających jego zamontowanie; wymiana źródeł ciepła możliwa jest jedynie w przypadku, gdy nie ma możliwości podłączenia budynku do ciepła sieciowego
lub
- przyłączenie budynku mieszkalnego jednorodzinnego odpowiednio do sieci ciepłowniczej lub gazowej (włączenie do sieci).
- Poziom dofinansowania jednego przedsięwzięcia niskoemisyjnego wyniesie maksymalnie 85% kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia. Zakłada się maksymalną kwotę dofinansowania w wysokości 20 tys. zł.
- Dofinansowanie w formie grantu płatne będzie po zrealizowaniu przedsięwzięcia niskoemisyjnego przez uczestnika Projektu i po dokonaniu zapłaty za zrealizowane przedsięwzięcie.
- Dofinansowanie uwzględnia wydatki poniesione na wymianę starych źródeł ciepła od 1 stycznia 2021 roku
Gdzie można uzyskać informacje o Projekcie:
- telefonicznie pod nr 32/37-33-354, 505-457-236 codziennie, z wyjątkiem dni świątecznych, sobót i niedziel w godz. 800-1500 ;
- w punkcie konsultacyjno-informacyjnym mieszczącym się na terenie Centrum Handlowego M1 przy ul. Plutonowego Ryszarda Szkubacza 1 w Zabrzu (obok Media Markt). Punkt będzie czynny w poniedziałki w godzinach 900-1700 i czwartki w godz. 900– 1530, w terminie od 16 września do 18 października, z wyjątkiem dni świątecznych;
- na stronie internetowej www.miastozabrze.pl w zakładce Dla Mieszkańców – Ekologia – Dofinansowanie.
Termin składania deklaracji udziału w projekcie: 16.09.2021 r. – 18.10.2021 r.
Przewidywany termin realizacji Projektu: 2021 r. – 2023 r.
Sposób i miejsce składania deklaracji udziału w projekcie:
Deklaracje udziału w formie papierowej należy włożyć do koperty. Koperta powinna być zamknięta i dodatkowo opisana w następujący sposób: „DBAJ O POWIETRZE 2.0”. Kopertę umieszcza się w urnie znajdującej się na parterze w budynku Urzędu Miejskiego w Zabrzu przy ul. Wolności 286, lub budynku Urzędu Miejskiego w Zabrzu przy ul. Powstańców Śląskich 5-7, lub punkcie konsultacyjno-informacyjnym na terenie Centrum Handlowego M1 przy ul. Plutonowego Ryszarda Szkubacza 1 w Zabrzu (obok Media Markt), lub przesyła pocztą na adres: Urząd Miejski w Zabrzu, Wydział Ekologii, 41 – 800 Zabrze, ul. Wolności 286 – decyduje data stempla pocztowego. Urny do których należy włożyć zamkniętą i opisaną kopertę będą opisane ”DBAJ O POWIETRZE 2.0”.
Załączniki:
- Regulamin naboru uczestników Projektu „DBAJ O POWIETRZE 2.0 – dofinansowanie wymiany źródeł ciepła w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych” przyjęty Zarządzeniem nr 765/WE/2021 Prezydenta Miasta Zabrze z dnia 15 września 2021r.;
- Deklaracja udziału w Projekcie wraz z załącznikami 1a) i 1b);