Oszczędnie i rozważnie
25.11.2014
Najwyższa Izba Kontroli podsumowała wyniki kontroli wydatków samorządów terytorialnych przeznaczanych na promocję. Pod lupą znalazło się 14 polskich miast w tym Zabrze. Z raportu pokontrolnego wynika, że „tylko w trzech miastach (Katowicach, Zabrzu i Radomiu) cele sformułowane w strategiach promocji spełniały metodyczne kryteria zarządzania, czyli były realistyczne, proste i konkretne, można było łatwo ocenić stopień ich realizacji, były ważne dla lokalnej społeczności i możliwe do osiągnięcia w założonym terminie”.
Z kolei zestawiając nakłady wyasygnowane na działania z zakresu promocji okazało się, że Zabrze znajduje się wśród miast bardzo rozważnie i oszczędnie gospodarujących tymi funduszami. Udział wydatków na promocję w wydatkach budżetowych Zabrza w latach objętych kontrolą wynosił 0,23 proc. ustępując przeważającej większości innych samorządów. Dla przykładu: w Suwałkach, na promocję wydano 0,49 proc. budżetu, w Toruniu 0,72 proc., w Bydgoszczy 1,21 proc., a rekordzistą z poziomem 1,3 proc. okazała się Gdynia.
Lp | Miasto | Udział wydatków na promocję w budżecie (%) | Wydatki ogółem (w tys. zł) |
1 | Gdynia | 1,30 | 3 562 938 |
2 | Bydgoszcz | 1,21 | 4 343 534 |
3 | Gdańsk | 0,73 | 8 129 202 |
4 | Toruń | 0,72 | 1 113 819 |
5 | Suwałki | 0,49 | 314 320 |
6 | Łódź | 0,48 | 10 175 270 |
7 | Białystok | 0,40 | 4 427 046 |
8 | Katowice | 0,37 | 4 644 241 |
9 | Warszawa | 0,23 | 36 934 864 |
10 | Radom | 0,23 | 2 788 490 |
11 | Zabrze | 0,23 | 2 202 064 |
12 | Tarnów | 0,21 | 1 571 465 |
13 | Kraków | 0,15 | 10 447 481 |
14 | Piotrków Trybunalski | 0,15 | 377 289 |