E-wizyta w ZUS teraz także w języku migowym

24.02.2021

Szacuje się, że liczba osób głuchych w Polsce sięga około 500 tys., a 900 tys. Polaków ma poważny uszczerbek słuchu. Bariera komunikacyjna często uniemożliwia im samodzielne załatwienie spraw. To właśnie z myślą o tych osobach 16 lutego ZUS uruchomił e-wizytę w języku migowym PJM.

E-wizyta to wideorozmowa z ekspertem ZUS, która umożliwia załatwienie większości spraw bez konieczności wychodzenia z domu. E-wizytę wprowadziliśmy w październiku 2020, a codziennie taką formę kontaktu wybiera kilkaset osób. W ten sposób nasi klienci mogą załatwić sprawy dotyczące emerytur i rent, zasiłków, kwestii związanych z prowadzeniem firmy czy potwierdzeniem profilu PUE.

Aby skorzystać z e-wizyty, wystarczy mieć komputer z kamerą i mikrofonem lub smartfon.

Od 16 lutego nasi klienci mogą umawiać się na konsultacje w języku migowym PJM w sprawie zasiłków oraz emerytur i rent. E-wizyta w języku migowym to szansa na samodzielne załatwienie sprawy z ekspertem ZUS bez konieczności wychodzenia z domu.

Aby zarezerwować e-wizytę, należy na stronie www.zus.pl/e-wizyta wybrać „umów e-wizytę”, a następnie wybrać „umów e-wizytę w języku migowym (PJM)”. W kolejnym kroku należy wskazać temat wideorozmowy oraz wybrać jej termin.

Warto dodać, że e-wizytę mogą również zarezerwować osoby niewidzące i niedowidzące. Na stronie e-wizyt zastosowaliśmy kolory i kontrast między tłem a treścią zgodne z zasadą dostępności ujętą w wytycznych WCAG 2.1. To ułatwienie dla osób niewidomych i niedowidzących, które mogą samodzielnie zarezerwować i skorzystać z wideorozmowy. Strona e-wizyt została także dostosowana do urządzeń czytających.

Źródło: www.zus.pl