Akcja Zimowa 2018/2019
Zgodnie z Zarządzeniem nr 825/IK/2018 Prezydenta Miasta Zabrze z 18 października br. został powołany Miejski Komitet Akcji Zimowej oraz zatwierdzony plan prowadzenia Akcji Zimowej na terenie Gminy Zabrze w sezonie 2018/2019.
23 października odbyło się spotkanie Miejskiego Komitetu Akcji Zimowej, który kieruje całością Akcji Zimowej (skład komitetu w zarządzeniu w załączeniu). Miejski Komitet Akcji Zimowej na spotkaniu ustalił stan przygotowania do Akcji Zimowej w sezonie 2018/2019, zakres współdziałania służb miejskich z właścicielami i zarządcami poszczególnych nieruchomości przy usuwaniu skutków zimy oraz koordynację działań w razie ogłoszenia klęski żywiołowej.
Celem działań Miejskiego Komitetu Akcji Zimowej jest likwidacja skutków zimy, a przede wszystkim zabezpieczenie przejezdności dróg, zapewnienie ciągłości ruchu kołowego i pieszego we wszystkich możliwych warunkach pogodowych poprzez:
koordynację i nadzór w zakresie prowadzenia Akcji Zimowej,
organizację całodobowego pogotowia Akcji Zimowej,
utrzymanie sprawnego sprzętu specjalistycznego i transportowego wyznaczonego do prowadzenia Akcji Zimowej,
prowadzenie walki z gołoledzią, oblodzeniem i śliskością,
oczyszczanie miasta ze śniegu i błota pośniegowego.
Odpowiedzialnym za realizację zadań w zakresie utrzymania dróg i chodników objętych zimowym utrzymaniem jest Miejski Zarząd Dróg i Infrastruktury Informatycznej w Zabrzu.
Usuwaniem śliskości i śniegu oraz utrzymaniem czystości w ramach tego zadania zajmować będzie się wyłoniony w przetargu Wykonawca – konsorcjum firm Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. Zabrze wraz z F.C.C. Polska Sp. z o.o. Zabrze.
Odpowiedzialnym za egzekwowanie obowiązków w zakresie oczyszczania ze śniegu i lodu ulic i chodników jest Straż Miejska w Zabrzu.
Na spotkaniu komitetu powołane do prowadzenia Akcji Zimowej wydziały, jednostki, spółki i służby zadeklarowały gotowość do Akcji Zimowej w sezonie 2018/2019.