Zabrze przestrzenią rozwoju

Zapraszamy na szkolenie "Komunikacja interpersonalna"

04.07.2018

Komunikacja to podstawowe narzędzie budowania i podtrzymywania relacji społecznych. Potocznie komunikacja to przekazywanie i odbiór informacji w codziennej współpracy z ludźmi. Dzięki komunikacji wymieniamy się myślami, pomysłami i obserwacjami. Towarzyszy nam od początku życia i jest jednym z najważniejszych procesów w życiu każdego człowieka. Decyduje o sukcesach w każdej firmie i w życiu prywatnym i wpływa na wiele obszarów naszego codziennego życia – relacje miedzy ludzkie, motywację i satysfakcję pracowników, atmosferę, zadowolenie klientów. To ona zapewnia skuteczność życiowych dążeń, dlatego warto komunikować się skutecznie.
Nieporozumienia i porozumienie zawsze zależą od obydwu stron. Każdy może się nauczyć skutecznej komunikacji i odnosić sukcesy, a trening czyni mistrza!
Szkolenie skierowane jest do każdego, kto chce doskonalić swoje relacje i skuteczność swojego porozumiewania się z ludźmi w życiu zawodowym i prywatnym niezależnie od wieku, płci i profesji.
Cel szkolenia:
Wszyscy rozmawiamy, natomiast efekty są różne. Co zatem zrobić, aby komunikacja była skuteczna? Celem szkolenia jest wzrost świadomości siły komunikacji i naszego wpływu na jej przebieg, nawet przy niskich kompetencjach z tego zakresu naszego rozmówcy, a także rozwinięcie kompetencji komunikacji uczestników szkolenia.
Zdobędziesz umiejętności wglądu i analizy własnych zachowań w komunikacji interpersonalnej.
Zauważysz, co dzieje się z ludźmi w trakcie wymiany informacji. Poznasz i usprawnisz techniki komunikowania się z ludzi o różnych osobowościach.
Poznanie tajniki przekazu werbalnego i niewerbalnego.
Poznasz zasady i udoskonalisz umiejętności umiejętności komunikacyjnych dla zwiększenia efektywności w komunikacji interpersonalnej.
Dowiesz się jak radzić sobie negatywnymi emocjami swoimi i innych.

Program szkolenia.
Moduł I: Komunikacja
Dlaczego warto się dobrze komunikować
Stereotypy, nastawianie do rozmówcy, modelowanie nastawiania, automotywacja.
Przekaz werbalny i niewerbalny
Efekt pierwszego wrażenia, budowanie wizerunku specjalisty, wiarygodność.
Różnice interpersonalne w komunikowaniu się introwertyk/ ekstrawertyk, kobieta/ mężczyzna,
Osłabiacze i wzmacniacze komunikacyjne
Bariery komunikacyjne

Moduł II: Budowanie potrzeb
EQ (inteligencja emocjonalna)
Sztuka zadawania pytań i aktywne słuchanie
Korzyści z zadawania pytań
Metoda dowartościowania

Moduł III: Trudne sytuacja
Uwzględnianie potrzeb innych
Oddzielenie ludzi od problemu
Poszukiwanie rozwiązań

Metodologia szkolenia:
Szkolenie jest prowadzone metodami warsztatowymi, aktywizującymi uczestników.
Metody opierają się na zasadzie „nauki przez doświadczenie” pozwalającej uczestnikom szkolenia w praktyczny sposób poznać i zastosować przyswajane narzędzia i techniki z zakresu skutecznego komunikowania się. Każde ćwiczenie i gra są omawiane.
Warsztat – komunikacja dwustronna.
Miniwykład z prezentacją multimedialną przekazują praktyczną wiedzę o zasadach efektywnej komunikacji.
Dyskusje moderowane mające na celu wymianę doświadczeń oraz rozwiązywanie problemów związanych z komunikacją w zespole.
Czas trwania 2,5 h

Prowadząca szkolenie:


Magdalena Aksmitowska-Kobos.

Kierownik sekcji obrotu prawnego z zagranicą w sądzie okręgowym. Prowadzi liczne szkolenia m.in. dla sądów, kancelarii prawnych, firm windykacyjnych, Okręgowej Izby Radców Prawnych oraz Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury głównie w zakresie prawa międzynarodowego, doręczeń transgranicznych, pomocy sądowej, sądowego i pozasądowego dochodzenia roszczeń od firm i osób przebywających za granicą, także w zakresie egzekucji alimentów od dłużników przebywających za granicą, oraz szeroko rozumianej współpracy z podmiotami zagranicznymi.
Posiada doświadczenie w obsłudze prawnej podmiotów gospodarczych przy odzyskiwaniu należności od partnerów biznesowych zza granicy.
Uczestnik seminarium doktoranckiego na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, Katedra Prawa Cywilnego i Prawa Prywatnego Międzynarodowego.
Uczestnik panelu dyskusyjnego European cooperation on judicial training for court staff and bailiffs, w Brukseli.
Pasjonatka rozwoju osobistego, motywowania pracowników i komunikacji interpersonalnej.
Autorka licznych publikacji z zakresu prawa międzynarodowego.

Szkolenie odbędzie się w dniu 09.07.2018 r. w siedzibie Zabrzańskiego Centrum Rozwoju Przedsiębiorczości przy ul. Powstańców Śląskich 3, 41-800 Zabrze, od 14:00 do 16:30.

Ilość miejsc ograniczona !!!

NA SZKOLENIA ORGANIZOWANE PRZEZ ZCRP OBOWIĄZUJĄ ZAPISY
ZADZWOŃ: 32 273 97 70, NAPISZ: ZCRP@UM.ZABRZE.PL