Zabrze przestrzenią rozwoju

Załatw sprawę urzędową przez Internet – nowe usługi

11.02.2013

Urząd Miejski w Zabrzu wychodząc naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów, udostępnił na platformie SEKAP (www.sekap.pl) kolejne 23 usługi, z których można skorzystać przez Internet. Od dnia 6.02.2013 r. zostało udostępnionych m.in. 7 usług realizowanych przez Urząd Stanu Cywilnego w zakresie udostępnienia aktów stanu cywilnego oraz powiązanych z zawieraniem związków małżeńskich. Od teraz chcąc złożyć wniosek do Miejskiego Rzecznika Konsumentów lub nadać numer porządkowy dla nieruchomości nie trzeba wychodzić z domu, wystarczy zalogować się na platformie SEKAP, wypełnić, podpisać i wysłać odpowiedni wniosek. Odpowiedź na złożony wniosek zostanie odesłany na skrzynkę kontaktową klienta. Dzięki temu klient Urzędu Miejskiego
w Zabrzu uniknie stania w kolejkach oraz zaoszczędzi czas.
 

Na chwilę obecną Urząd Miejski w Zabrzu udostępnia łącznie poprzez platformę 77 usług.
Przez Internet można załatwić sprawy z zakresu:
• Podatków (33 usługi),
• Meldunków (7 usług),
• Wyborów (2 usługi),
• Działalności gospodarczej (12 usług),
• Ochrony środowiska (14 usług),
• Urodzeń i małżeństw (7 usług),
• Geodezji i kartografii (1 usługa),
• Ochrony praw konsumentów (1 usługa),
• Pozostałe (3 usługi).
 

Urząd Miejski w Zabrzu planuje w przyszłości rozszerzyć wachlarz usług, z których klienci będą mogli skorzystać przez Internet. Więcej informacji na temat elektronicznych usług oraz elektroniczne formularze znaleźć można na platformie SEKAP (www.sekap.pl).