Zabrze przestrzenią rozwoju

ZCRP zorganizowało szkolenie dla przedsiębiorców

22.01.2013

22 stycznia w sali Politechniki Śląskiej odbyło się bezpłatne szkolenie współorganizowane przez Zabrzańskie Centrum Rozwoju Przedsiębiorczości z wydawcą „Poradnika Handlowca” – branżowego miesięcznika ogólnopolskiego dla sklepów i hurtowni FMCG, pod hasłem „JAK KONKUROWAĆ Z DYSKONTAMI ORAZ EFEKTYWNIE ZARZĄDZAĆ ASORTYMENTEM”.
Celem szkolenia było przedstawienie najnowszych trendów obowiązujących na półkach sklepowych, wskazanie właścicielom placówek handlowych najbardziej efektywnych metod ekspozycji i zarządzania produktami najpopularniejszych kategorii takich, jak słodycze, napoje czy chemia gospodarcza oraz pokazanie wymiernych korzyści, jakie daje dobrze zorganizowana półka.
Jest to szczególnie istotne w obliczu nasilających się w ostatnich latach tendencji rynkowych, w których wyłącznie cena jest najważniejszym czynnikiem przyciągającym klienta do sklepu.
Szkolenie miało pokazać, jak inne elementy mogą wpłynąć na rozwój placówki handlowej, w jaki sposób nowoczesne działania i własne atuty można przekształcić w sukces rynkowy.

Pani Katarzyna Kucia – Naczelnik wydziału Zabrzańskie Centrum Rozwoju Przedsiębiorczości, przedstawiła cele przyświecające działaniom nowo powstałego wydziału. Istotnym zamierzeniem było zebranie w jednym miejscu instytucji uczestniczących w procesie zakładania działalności gospodarczej tj. Urzędu Skarbowego, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych czy Powiatowego Urzędu Pracy oraz pomoc przedsiębiorcom działającym na rynku zabrzańskim.

Dodatkowe szkolenie pod hasłem „OBOWIĄZEK PROWADZENIA EWIDENCJI OBROTU PRZY ZASTOSOWANIU KAS FISKALNYCH W ROKU 2013 – UTRATA ZWOLNIENIA” przeprowadził przedstawiciel Urzędu Skarbowego. Omówiona została m.in. kwestia obowiązku posiadania kas fiskalnych przez podmioty, których obrót przekroczył 20.000 zł, wprowadzania sprzedaży na kasę fiskalną, wydawania paragonów fiskalnych przez pracowników dokonujących sprzedaży oraz wystawiania mandatów w przypadku niedopełnienia tych czynności.