Zabrze przestrzenią rozwoju

PSYCHOLOGIA A MEDYCYNA

29.11.2012

23 listopada 2012 r. w Zabrzu rozpoczął się cykl konferencji pt. „Psychologia a medycyna”, który ma służyć wymianie doświadczeń pomiędzy szeroko rozumianym środowiskiem medycznym i oświatowym.
 

Patronat honorowy nad konferencją przyjęli: Minister Edukacji Narodowej Krystyna Szumilas, Marszałek Województwa Śląskiego Adam Matusiewicz oraz Prezydent Miasta Zabrze Małgorzata Mańka-Szulik.
Organizatorami konferencji byli: Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Zabrzu, Urząd Miasta Zabrze, Konsultant wojewódzki w dziedzinie urologii dziecięcej, Polskie Towarzystwo Urologii Dziecięcej, Śląski Oddział Polskiego Towarzystwa Chirurgów Dziecięcych.
Na to wydarzenie zostali zaproszeni goście reprezentujący różnorodne środowiska: samorządowe, naukowe, ochrony zdrowia, psychologów, pedagogów, wychowawców i nauczycieli, a także rodziców.
 

Pierwszą konferencję z cyklu „Psychologia a medycyna” rozpoczęli Zastępca Prezydenta Miasta Zabrze Jan Pawluch, Wiceprzewodnicząca Rady Miasta Gabriela Pudlo-Chojnacka oraz Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Zabrzu Urszula Koszutska.
Celem konferencji pt. „Dziecko z dysfunkcją dróg moczowych w placówce oświatowej. Oddziaływanie terapeutyczne i leczenie” było zwiększenie świadomości uczestników na temat przyczyn nietrzymania moczu, a także rozważenie możliwości pomocy dzieciom w obszarze leczenia, oddziaływania terapeutycznego i edukacyjnego. Wykłady wygłosili dr n. med. Tomasz Koszutski – konsultant wojewódzki z dziedziny urologii dziecięcej, dr hab. n. med. Lidia Hyla-Klekot – specjalista pediatrii i nefrologii, a także psycholodzy mgr Luiza Kulczyka oraz mgr Katarzyna Pankiewicz.
Wielu gości deklarowało chęć uczestniczenia w kolejnych konferencjach z cyklu „Psychologia a medycyna”, gdyż spotkanie potwierdziło konieczność stałej współpracy środowisk zajmujących się rozwojem dziecka. Stwierdzono, iż jedynie interdyscyplinarność oddziaływań może zwiększyć szansę dziecka na poprawę jakości jego życia oraz daje możliwości pełniejszego wykorzystania potencjału dziecka.