Kampania parkingowa

16.09.2008

16 września ruszyła V edycja ogólnopolskiej Kampanii Parkingowej – „Czy naprawdę chciałbyś być na naszym miejscu?”, organizowanej przez Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji. Akcja przypomina, że zajmowanie miejsc parkingowych osobom niepełnosprawnym znacznie ogranicza ich swobodne poruszanie się i funkcjonowanie w społeczeństwie.

Celem tegorocznej kampanii jest promowanie zmian przepisów dotyczących bezprawnego parkowania na tzw. kopertach. W Kampanii Parkingowej uczestniczy ponad 100 polskich miast i partnerów, w tym Policja oraz Straż Miejska. Patronat honorowy objęło Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Zabrze jest partnerem od pierwszej edycji tej Kampanii.

25 września w Zabrzu odbędzie się konferencja prasowa na temat działań dotychczasowych oraz podejmowanych w tym roku. Do tegorocznych przedsięwzięć przystępują jak co roku Straż Miejska, policja, organizacje pozarządowe, zabrzańscy taksówkarze.
 
18 września natomiast w Warszawie odbędzie się konferencja prasowa z udziałem między innymi  Grzegorza Schetyny, ministra MSWiA , posła Sławomira Piechoty oraz Jarosława Dudy, pełnomocnika ds. osób niepełnosprawnych.
 
– Już od pięciu lat Kampania Parkingowa pomaga zmieniać postrzeganie tzw. „kopert” w społeczeństwie. Coraz więcej osób udaje się nam przekonać, że oznaczone miejsca parkingowe stanowią bardzo ważny element w codziennym życiu niepełnosprawnych kierowców i znacznie pomagają im w pokonywaniu wielu przeszkód i barier, które dla pełnosprawnego człowieka nie stanowią żadnego problemu. Skuteczne zapobieganie zajmowaniu kopert przez nieuprawnione osoby wymaga jednak zaangażowania wielu ludzi – kierowców, przechodniów, władz i służb porządkowych, którzy nie będą w tej kwestii bierni. Z pewnością potrzebujemy w tym zakresie także zmian przepisów prawa i zaostrzenia kar, jednak czasem skuteczniejsze okazuje się proste zwrócenie uwagi, kiedy widzimy, że pełnosprawny kierowca parkuje na kopercie – mówi Piotr Pawłowski, prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji.
 
W dziesiątkach miast Polski zostaną zorganizowane imprezy i regionalne konferencje, podczas których rozdawane będą materiały promocyjne Kampanii Parkingowej. Lokalni partnerzy przygotowali wiele indywidualnych projektów m.in. prezentacje starych samochodów, koncerty, konkursy dla dzieci, wystawy i pokazy parkowania na kopertach.
 
Szczegółowe informacje poświęcone Kampanii Parkingowej znajdują się na stronie www.niepelnosprawni.pl.