Pomysł na dworzec

20.07.2007

Wiadomo już, że przebudowa dworca kolejowego w Zabrzu stanowić będzie element związany z rozwojem linii kolejowej E30 relacji Opole – Katowice – Kraków. Zostanie sfinansowana z budżetu przewoźnika oraz funduszy Unii Europejskiej. Informację taką przekazano 20 lipca podczas kolejnej serii rozmów władz miasta z kierownictwem Polskich Linii Kolejowych oraz PKP SA dotyczących przyszłości dworca.

Z ich wypowiedzi wynikało ponadto, że projekt ma charakter priorytetowy, czyli zostanie zrealizowany w najszybszym możliwym terminie.

– Całkowitej zmianie uległa koncepcja modernizacji obiektu. Miasto musi skorzystać z tej szansy i powiązać przebudowę z rozpoczęciem prac nad stworzeniem Centrum Przesiadkowego – podkreśla Adam Kurbiel, zastępca prezydenta miasta.

Wokół tych inwestycji powstałyby atrakcyjne dla przedsiębiorców powierzchnie komercyjne. Zapowiadany remont dworca polegać ma na wybudowaniu dwóch peronów, urządzeń informacyjnych dla podróżnych oraz przebudowie wyjść.

Projekt E30 zakłada, że pociągi pasażerskie między Opolem a Krakowem rozwijać będą prędkość 160 km/h. Na odcinku od Opola do Zabrza jeździć mają nawet z prędkością 200 km/h.