Śląska marka

12.04.2007

Strategię promocji wizerunku regionu zaprezentowano w środę w katowickim Urzędzie Marszałkowskim. W spotkaniu uczestniczył marszałek województwa Janusz Moszyński, przedstawiciele władz samorządowych oraz specjaliści zajmujący się public relations. Zabrze reprezentowała prezydent Małgorzata Mańka-Szulik.

Podczas prezentacji podkreślono, że określenie strategii poprzedziła analiza dokumentów precyzujących m.in. kierunki rozwoju innowacji, turystyki i kultury na Śląsku. Wykonano też badania porównawcze dotyczące sytuacji panującej w innych regionach przemysłowych jak np. Zagłębiu Ruhry, okręgu Lille czy England’s Midwest. Następnie przeprowadzono konsultacje społeczne oraz badania marketingowe. W efekcie opracowano zasady strategii marki „Śląskie”. Zakłada ona, że miasta regionu spójnie i konsekwentnie tworzyć będą społeczną reputację województwa w oparciu o przesłanie: „Pozytywna energia się udziela”.